loader image

Asa cum vine softul motoarelor pe benzina optimizat din fabrica este recomandat de producatori sa mearga cu benzina de 95 sau 98, dar merge si cu 91 sau 100 CO.

In mod OPTIM, lucrul mecanic maxim efectuat de gazele arse asupra pistonului se obtine cand presiunea maxima a gazelor arse e atinsa pe la 10-15 grade (mecanice) ATDC. Sa presupunem o valoare de 15 grade (in mod conservator). Deci fiind RECOMANDAT, probabil ca folosind benzina de 95 presiunea maxima e atinsa la 15 grade ATDC.

Folosind o benzina cu cifra octanica mai mica (91), aceasta arde mai repede, deci presiunea maxima e atinsa mai repede, poate pe la 10 grade ATDC. In cazuri extreme (sarcina maxima sau temperaturi extreme de exemplu) benzina poate arde mai repede, presiunea maxima poate ajunge cam pe la 0-5 grade, sau chiar cateva grade BTDC => detonatie, rezolvata de knock control, dar inca ok cu ceva pierdere de putere.

Folosind o benzina cu cifra octanica mai mare (98-99, aceasta arde mai lent, deci presiunea maxima e atinsa mai tarziu, poate pe la 20 de grade. Pistonul apuca sa se miste in jos cateva grade din inertie, lucrul mecanic efectuat asupra lui e mai mic => o pierdere de putere. Aceasta incercam s-o compensam „calcand-o” mai tare => crestere a consumului.

Prin remap se modifica tabela cu avansul, astfel incat presiunea maxima sa fie atinsa pe la 10-15 grade CU BENZINA DE 98. Folosind benzine cu cifre octanice mai mici riscati o serie de detonatii, pierderi de putere, sau alte efecte neplacute asupra motorului.

Asa numita „detonatie” (knock) are loc nu numai cand benzina arde spontan, ci si cand dai scanteia prea repede. Presupunem ca dai scanteia la 45 grade BTDC si benzina a ars complet la 5 grade BTDC. Pistonul inca se misca in sus, presiunea maxima a gazelor arse tinde sa-l stopeze, nu sa-l accelereze => knock. Conform tabelei de avans a ECU-ului 45 grade BTDC poate fi optim pentru o benzina de 98, dar catastrofal pentru una de 91.

ECU are mai multe regimuri de functionare. Daca eliminam unele (start-up, warm-up, decelerare, frana de motor etc.) si pastram cele care ne intereseaza ramanem cu:

1. bucla inchisa

Este probabil regimul folosit cel mai des, viteza constanta, apasarea pedalei de acceleratie constanta, ECU citeste mereu sonda lambda si incearca sa pastreze un amestec stoichiometric (14.7:1). Folosind o benzina superioara si datorita optimizarilor din ECU nu este nevoie de aceeasi cantitate de benzina ca inainte sa te mentii la viteza constanta (aici timpii de injectie pot fi mai mici ca inainte) => consumul e foarte probabil sa scada

2. accelerare

ECU intra in bucla deschisa, injecteaza mai multa benzina ca anticipare la cantitatea sporita de aer care intra in motor (puterea maxima se obtine la un amestec imbogatit de 12:1). Aici pot fi mariti timpii de injectie pentru obtinerea unor reprize mai bune => consumul poate ramane la fel ca inainte, dar poate sa si creasca

3. wot (wide open throtle)

Aici din nou ECU intra in bucla deschisa, motorul va functiona cu un amestec imbogatit (pentru a preveni detonatiile), timpii de injectie pot fi mai mari ca inainte, => consumul poate sa creasca

Totul depinde de ce fel de sofer esti. Daca esti mai sportiv (si cresterea de putere te poate indemna la asta probabil ca stai mai mult in regimurile 2 si 3, sigur consumul va creste. Daca esti mai domol si stai mai mult in regimul 1 cu accelerari moderate consumul va scadea.

Subscribe To Our Newsletter
Subscribe To Our NewsletterJoin our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

Cu bucurie si precautie avem deschis la sediul nostru si va asteptam cu drag. Totusi, avand in vedere situatia mondiala care perturba interactiunile sociale, va rugam respectuos ca atunci cand ne vizitati sa tineti cont de urmatoarele masuri pe care le-am luat ca sa impiedicam raspandirea noului coronavirus COVID-19.

Masuri pe care sa le respecte clientii in timpul petrecut la sediul TCM Tuning:

  • Sa nu vina insotiti de alte persoane la sediul firmei pentru a evita stationarea in acelasi loc a unui numar mare de persoane.
  • Sa poarte masca si sa o manevreze corect tot timpul petrecut in sediul firmei (masca nu se atinge cu mana neigienizata, se poarta asa incat sa acopere concomitent nasul si gura, inainte de a o folosi se spala mainile, se aseaza corect pe fata asa incat sa nu fie spatii intre masca si fata).
  • Sa se spele pe maini sau sa se dezinfecteze de indata ce au sosit si ori de cate ori considera ca e nevoie.
  • Sa pastreze distanta de minim 1,5 metri fata de alte persoane.
  • Sa respecte data si ora programarii facuta in prealabil asa incat sa se se suprapuna prezenta mai multor clienti in acelasi timp.
  • Sa stationeze in aer liber la foisor pe perioada executarii lucrarii in cazul in care vremea permite.
  • Sa nu se prezinte la sediul firmei daca au semne de boala sau daca sunt contact direct cu o alta persoana cu semne de boala sau confirmat dar asimptomatic. Vom reprograma lucrarea pentru o alta data aleasa de comun acord.
  • Sa respecte regulile de igiena recomandate de autoritati si regulamentul firmei, sa fie onest si responsabil cu privire la conduita.
  • Sa permita masurarea temperaturii, conform CNSU nr. 24 din 14.05.2020 cu privire la triajul epidemiologic in vigoare pana la noi ordine. In caz contrar nu este permis accesul in incinta.

You have Successfully Subscribed!